AR ESAME SKAITMENIŠKAI KŪRYBINGI EDUKACIJOJE?

  1. Pradžia
  2. Projektai
  3. AR ESAME SKAITMENIŠKAI KŪRYBINGI EDUKACIJOJE?

                                                                                       Mokytojos:
Dalina Ubartaitė-Vingienė
Asta Linkutė

 

AR ESAME SKAITMENIŠKAI KŪRYBINGI EDUKACIJOJE?

Šiandieniniame pasaulyje žmonėms, norint būti sėkmingiems, reikalingas gebėjimas informaciją suprasti, atskirti tai, kas svarbu, nuo to, kas nėra svarbu, atskirus informacijos vienetus sujungti į platesnį pasaulio vaizdą. Taigi, mokytojai turi didelę atsakomybę ir kartu privilegiją parengti mokinius gyventi sparčiai besikeičiančiame pasaulyje, susiduriant su neaiškiais ateities keliamais reikalavimais, metamais dirbtinio intelekto (DI) iššūkiais pasauliui. Anot Alberto Einšteino, „Aukščiausias mokytojo menas yra pažadinti kūrybinės raiškos ir žinių džiaugsmą“, o daugelis pedagogikos ekspertų teigia, kad mokyklos turėtų pereiti prie „keturių K“: kritinio mąstymo, komunikacijos, kooperacijos ir kūrybingumo ugdymo, todėl jau dabar didesnis dėmesys ugdymo procese skiriamas XXI amžiuje svarbiems gebėjimams: atvirumui naujovėms, kritiniam mąstymui, problemų sprendimui, sprendimų priėmimui ir bendradarbiavimui. 

Informacinės ir komunikacinės technologijos tampa nepakeičiama švietimo sistemos dalimi. Interaktyvūs ir lengvai pritaikomi skaitmeniniai įrankiai įgalina mokinius mokytis pagal savo poreikius ir galimybes, todėl mokymasis kuria motyvuojančią ir įtraukiančią mokymosi aplinką. 

Erasmus+ programos kursuose, vykusiuose Maltoje 2024 m. gegužės 8–13 d., dvi Kauno technologijų mokymo centro gimnazijos skyriaus mokytojos D. Ubartaitė-Vingienė ir A. Linkutė mokėsi kaip kūrybiškai pritaikyti informacines ir komunikacines technologijas pamokose. 

Pvz., naudojantis Canva“ – internetine grafinio dizaino platforma, kuri naudoja DI algoritmus, kūrė video iš nuotraukų, instagramas, – tai puikus įrankis mokomosios medžiagos vizualizacijai. Virtuali lenta „Padlet“ atveriama kompiuterio, ar kito išmanaus prietaiso ekrane gali būti naudojama aptariant temą ar apibendrinant, planuojant veiklą, projektus ir grupinį darbą, ja itin paprasta dalytis su mokiniais, kurie, naudodamiesi savo mobiliaisiais telefonais, gali greitai kurti įrašus, juos komentuoti ar savo poziciją išsakyti anonimiškai. „Edpuzzle“ pagalba pamokos vedamos įdomiau: pagal temą bei mokinių interesus parenkama mokomoji medžiaga (iš „You Tube“, tinklalaidės ar kt. šaltinių), kuri papildoma interaktyviais klausimais. Naudojantis „LearningApps“ mokymosi aplinka galima parinkti interaktyvias skirtingų tipų užduotis, o tai mokymąsi paverčia įdomiu ir dinamišku procesu. Žinių tikrinimas gali būti organizuojamas interaktyviu būdu pasitelkiant skaitmeninius įrankius, tokius kaip „Google Forms“ apklausas. Mokinių mokymosi motyvaciją skatina ne tik pedagogo suteikiamas grįžtamasis ryšys, bet ir procesas, kai mokiniai įsivertina savo dalyvavimą pamokose, reflektuoja. Šiam tikslui pasiekti puikiai tinka minčių žemėlapių kūrimo įrankiai: „MindOnMap“, „Coogle“, „Mind Meister“ ir kt. 

Taigi, informacinių ir komunikacinių technologijų panaudojimo šiandieninėje klasėje kursų metų mokytojos patobulino skaitmenines kompetencijas, kurios prisidės prie Kauno technologijų mokymo centro gimnazijos skyriuje vykdomo Erasmus+ KA122 projekto „XXI amžiaus mokymo metodai“ (2023-1-LT01-KA122-SCH-000138839) rezultatų įgyvendinimo, siekiant, kad mokytojai įdomiai ir kūrybiškai naudotų skaitmeninį turinį, technologijas edukacijoje, įtraukiant mokinius į visapusišką mokymo(-si) patirtį, laikantis etiško ir atsakingo požiūrio į skaitmeninių priemonių naudojimą.   

Projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai.
Šis straipsnis atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.