Partneriai pripažįsta – Kautech ir privataus bei viešojo sektorių bendradarbiavimas naudingas visiems

  1. Pradžia
  2. Renginiai
  3. Partneriai pripažįsta – Kautech ir privataus bei viešojo sektorių bendradarbiavimas naudingas visiems

Spalio 16 d. Kauno technologijų mokymo centre (Kautech) vyko viešosios konsultacijos, skirtos 2025 m. valstybės finansuojamų ir nefinansuojamų profesinio mokymo vietų skaičiui nustatyti. Mokymo centro ir skyrių vadovai su darbdaviais, žmonių su negalia interesams atstovaujančių asociacijų, nevyriausybinių organizacijų atstovais tikslino, kokių specialybių ir kvalifikacijų darbuotojų poreikis Kauno regione šiuo metu didžiausias, kaip pavyksta profesiją įgijusiems žmonėms įsilieti į darbo rinką, pasirinkti darbo vietą.

Diskusijoje dalyvavusių įmonių atstovai akcentavo didėjantį kvalifikuotų darbuotojų poreikį, kėlė klausimą, kodėl kvalifikaciją įgiję absolventai neskuba užimti laisvų kvalifikuoto darbo vietų. Kautech direktorius Paulius Čepas pritarė, kad ši problema vis dar egzistuoja, nors sprendžiama ne vienerius metus.  

Absolventų įsidarbinimo apklausos, kurias atlieka Mokymo centras, yra parodžiusios, kad jie renkasi darbą įvertindami, ar darbo užmokestis konkurencingas. Pastebima, kad dažnai kitose nekvalifikuoto darbo pozicijose jis yra patrauklesnis, be to, jos reikalauja mažesnių fizinio darbo pastangų nei, pavyzdžiui, baldų gamybos ar transporto remonto sektoriuose. Be to, diskusijoje iškilo ir kita problema – absolventams ne visada patrauklūs įmonių siūlomų pareigybių pavadinimai. 

Neįgaliųjų interesus atstovaujančios organizacijos pabrėžė didelę svarbą II-ojo lygio kvalifikacijų, pritaikytų specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams. Pasak jų, didesnio skaičiaus asmenų, turinčių proto ir psichosocialinę negalią, parengimas darbo rinkai atlieptų jų individualius poreikius ir platesnes galimybes būti įtrauktiems į užimtumo veiklas, savanorystę kitose įstaigose.

Tiek Kautech, tiek darbdavių ir viešojo sektoriaus atstovai laikosi vieningos nuomonės – nuolatinis ir glaudus bendradarbiavimas su mokymo įstaiga, dalyvavimas rengiamose „Karjeros dienose“,  įmonių darbuotojų įsitraukimas į profesinio mokymo užsiėmimus pristatant savo veiklą ir karjeros galimybes yra efektyviausias būdas pritraukti absolventus. 

Pripažįstama ir tai, kad diskusijos viešųjų konsultacijų metu naudingos visoms pusėms. Įmonės ne tik įvardijo, kiek ir kokios kvalifikacijos darbuotojų jiems labiausiai stinga, bet ir pateikė informaciją, kiek šiuo metu galėtų priimti mokinių praktiniam mokymui realioje darbo vietoje, baigiamajai praktikai, mokymuisi profesinio mokymo pameistrystės forma.