„Tvarumas prasideda nuo gerumo“: Kauno technologijų mokymo centre – praktinės veiklos ir tvarumo paieškos

  1. Pradžia
  2. Renginiai
  3. „Tvarumas prasideda nuo gerumo“: Kauno technologijų mokymo centre – praktinės veiklos ir tvarumo paieškos

Kauno technologijos mokymo centro Mechanikos skyriaus Orlaivių bazėje įvyko tradicinė metodinė diena „Tvarumas prasideda nuo gerumo“, skirta Pasaulinei Žemės dienai. Renginys subūrė šešias Kauno regiono profesinio mokymo įstaigas. Atidarydamas renginį mokymo centro direktoriaus pavaduotojas ugdymui Tomas Paulius priminė, kokia trapi yra gamta, kurios dalimi esame ir mes. 

„Kaip istorikas galiu drąsiai sakyti, kad Pasaulinė Žemės diena yra ypatinga Lietuvai. Pasaulyje ji pradėta minėti 1971 metais. Iki tol, kol Lietuva buvo Sovietų Sąjungos gniaužtuose, apie ekologiją ir tvarumą nebuvo nė kalbos. Tik po Nepriklausomybės atgavimo buvome pakviesti minėti šią dieną. 1989 m. kovo 20 d., lygiai prieš 36-erius metus, Lietuvą ištiko ekologinė katastrofa, kai Jonavoje azoto trąšų gamykloje įvyko didžiulė ekologinė avarija. O dar trejais metais anksčiau mus pasiekė Černobylyje sprogusios atominės elektrinės padariniai, nukentėjo ir mūsų šalies gyventojai. Tad buvo rimtai susirūpinta, ką daryti. Šiandien situacija gerokai pasikeitė ir apie ekologiją bei tvarumą ne tik kalbame, bet ir imamės realių veiksmų. Dabar mes suprantame, kad aplinka bus gera tiek, kiek kiekvienas mūsų būsim geri aplinkai“, – teigė direktoriaus pavaduotojas, palinkėdamas kiekvienam pirmiausia galvoti apie save, apie savo mažus kasdienius veiksmus.

Draugiškai parungtyniauti ir pagilinti žinias susirinko Kauno informacinių technologijų mokyklos, Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centro, Kauno maisto pramonės ir prekybos mokymo centro, Jonavos politechnikos mokyklos, Kauno taikomosios dailės mokyklos ir Kauno technologijų mokymo centro mokiniai su mokytojais. Renginio organizatoriams buvo svarbu dar kartą visiems priminti apie atsakomybę ir komandinį darbą, skatinti sąmoningumą, ieškoti ryšio tarp tvarumo ir gerumo. 

Renginys prasidėjo dalyvių mokymo įstaigų pristatymais tema „Gerumas prasideda nuo tvarumo“. Vėliau mokiniai dalyvavo įvairiose užduotyse, skirtose analizuoti savo kasdienius pasirinkimus ir jų poveikį aplinkai, ugdyti socialinius įgūdžius bei empatišką požiūrį.

Vaikinai ir merginos atliko keturias interaktyvias užduotis. Vienoje jų „Rask ir išbrauk“ komandos sprendė žodžių paieškos kryžiažodį, ieškodamos su tvarumu ir gerumu susijusių žodžių. Žaidime „Piešimas pagal instrukcijas“ mokiniai ir mokytojai dirbo poromis: vienas žodžiu aprašinėjo piešinį, o kitas, remdamasis instrukcijomis, bandė jį atkurti, lavindamas komunikacinius įgūdžius. Užduoties „Keturi kampai su Klimato svarstyklių kortomis“ metu dalyviai rinkosi požiūrio kampą į pateiktus tvarumo klausimus, diskutuodami ir argumentuodami savo pasirinkimus. Pabaigoje komandos, atlikdamos užduotį „Gerumo ir tvarumo ryšys“, gavo konkrečius žodžius ir turėjo juos suporuoti, sugalvodamos realius pavyzdžius, kurie buvo pristatyti visiems dalyviams.

Metodinė diena mokiniams padėjo ne tik giliau suprasti tvarumo ir gerumo ryšį, bet ir skatino aktyvų dalyvavimą diskusijose, praktinėse veiklose bei socialinėse iniciatyvose. Dalyviai ugdė kritinį mąstymą, analizavo savo kasdienius pasirinkimus ir jų poveikį aplinkai, mokėsi atsakingo vartojimo bei empatijos.

Renginys dar kartą įrodė, kad tvarumas prasideda nuo kasdienių gerų darbų, o sąmoningas požiūris į aplinką gali būti ugdomas per įdomias ir įtraukiančias veiklas.