Gruodžio pabaigoje iš keturias savaites Tulūzoje trukusios Erasmus+ projekto stažuotės grįžo Kauno technologijų mokymo centro (Kautech) orlaivių mechanikai ir metalo apdirbimo staklių operatoriai. Keturi vaikinai šiame Prancūzijos mieste praleido keturias savaites ir yra įsitikinę, kad įgyta patirtis bei įspūdžiai išliks ilgam. Žinomoje, kaip Prancūzijos aviacijos ir kosmoso pramonės centras, Tulūzoje gaminami lėktuvų varikliai, kariniai ir keleiviniai lėktuvai, sraigtasparniai ir net kosminės raketos Ariane. Tad Matui Greičiui, Naidui Rimoniui, Dariui Jankauskui ir Mikitai Bobkov viešint Lycée Saint-Exupéry mokykloje veiklos netrūko.
Po stažuotės grįžę vaikinai tvirtino, kad vykti į Prancūziją juos motyvavo stiprus noras daugiau išmokti, įgyti naujos patirties, pamatyti, kaip kitoje šalyje dirba jų pasirinktos profesijos specialistai, kaip vystoma ta sritis. Tad išklausę teorinę dalį vaikinai turėjo progą iškart imtis praktikos.
Būsimieji metalo apdirbimo staklių operatoriai Darius ir Mikita stojo dirbti prie frezavimo, tekinimo ir pjovimo staklių, o orlaivių mechaniko specialybės besimokantys Matas ir Naidas netruko išmėginti Airbus A320 piloto kabinos simuliatorių. „Stipriausia projekto programos dalis buvo avionika. Tai piloto kabinos prietaisų išardymas, sudėjimas, testavimas“, – pasakojo Matas.
Vaikinai dirbo pagal techninę dokumentaciją, naudodamiesi JetStar lėktuvo duomenimis, testavo atbulinės eigos traukos sistemą. Jų mokytojai nuolat akcentavo, kad analizuoti ir testuoti reikia labai kruopščiai, tikrinti kiekvieną punktą iš eilės, nieko nepraleisti. Pasak Naido, sėkmingai pasitreniravus prie simuliatoriaus atsirado proga naujas žinias ir įgūdžius išbandyti tikro, veikiančio lėktuvo piloto kabinoje. „Mokėmės pakelti lėktuvą, kad būtų pakelta važiuoklė, po to pagal dokumentaciją kabinoje testavome sparnus ir važiuoklę“, – tvirtino būsimasis orlaivių mechanikas.
Per keturių savaičių stažuotę Matas ir Naidas dar spėjo pasimokyti, kas yra radijo bangos, kaip jos veikia ir kaip jomis lėktuvų pilotai komunikuoja su oro uostais.
Prisimindamas vizitą Prancūzijoje, metalo apdirbimo staklių operatoriaus specialybės besimokantis Darius taip pat džiaugėsi, kad projekto veiklų metu teorija buvo tampriai susieta su praktika. „Beveik visko mokaisi prie aparatų, žinoma, daug padėjo mentoriai ir mokytojai“, – teigė jaunasis „metalistas“.
Stažuotės pradžioje operatoriai padirbėjo pažangesnėmis CNC sistemomis, mokėsi programavimo ir įrangos konfigūravimo, kad atliktų metalo frezavimo, tekinimo, gręžimo, šlifavimo darbus. Vėliau išbandė ir sudėtingesnes bei atsakingesnes užduotis. Geriau suprasdami gamybos procesus, mokiniai galėjo įsitraukti įgyvendinant projektus nuo detalių gamybos iki jų apdirbimo ir kokybės kontrolės. Atlikdami tokias užduotis operatoriai ne tik dirba pažangiomis staklėmis, bet ir taiko įvairias technologijas, siekdami kuo tiksliau ir kokybiškiau gaminti detales.