2024 m. pabaigoje Kauno technologijų mokymo centro profesijos mokytojai Genovaitė, Renata ir Kastytis vyko į darbo stebėjimo vizitą Lycée Professionnel des Métiers de la Montagne mokykloje Prancūzijoje. Ji įsikūrusi mažame, bet nuostabiame Ronos-Alpių-Obernė regiono Savojos departamento kalnų miestelyje Saint Michel de Maurienne.
Darbo stebėjimo vizito metu Erasmus+ projekto dalyviai susitiko su Kalnų amatų profesinės mokyklos administracija, mokytojais ir projektų vadovais, su kuriais aptarė vizito veiklas ir planus. Mūsų profesijos mokytojams buvo suteikta galimybė ne tik stebėti bendrojo lavinimo ir profesinio mokymo pamokas. Jie dalyvavo įvairiose popamokinėse veiklose, kurios leido geriau pažinti Prancūzijos švietimo sistemą ir mokymo metodikas.
Vizito metu profesijos mokytojai stebėjo profesinio mokymo pamokas, įskaitant technologijų ir medžiagų mokslo. Jie su apdailos darbų, mūro bei aplinkos tvarkymo specialybių mokytojais diskutavo apie užduočių mokiniams ruošimą ir mokinių veiklą profesinio mokymo pamokų metu pirmaisiais, antraisiais, trečiaisiais mokymosi metais. Ypač juos domino mokinių, atliekančių atraminių sienelių ir bordiūrų bei bortų įrengimą, pamokos.
Mokytojai taip pat lankėsi moderniose apdailininkų, mūrininkų, aplinkotvarkininkų, elektrikų, suvirintojų, santechnikų, kalnų specialistų ir pardavėjų profesinio mokymo dirbtuvėse bei prancūsų profesinės mokyklos gimnazijos skyriuje. Tai leido susipažinti su mokymo metodikomis ir mokinių veikla pamokų metu.
Laisvalaikiu mokytojai turėjo galimybę iš arčiau pamatyti Savoją, Prancūzijos kalnų regioną, sužinoti apie jo istoriją, architektūrą, kulinariją ir savitą kultūrą. Tai praturtino vizitą ir suteikė galimybę geriau suprasti vietos bendruomenę bei jos tradicijas.
Vizito metu profesijos mokytojai dar kartą susitiko su Kautech’e besistažavusiais Lycée Professionel des Métiers de la Montagne mokiniais, taip pat susipažino su mokiniais, kurie 2025 m. birželį atvyks mobilumo vizitui ir ilgalaikei praktikai į mūsų mokymo centrą. Tai leis tęsti bendradarbiavimą ir dalintis gerąja patirtimi tarp Lietuvos ir Prancūzijos mokymo įstaigų.
Šis darbo stebėjimo vizitas buvo ne tik profesinio tobulėjimo galimybė, bet ir kultūrinė patirtis, praturtinusi mokytojų žinias ir įgūdžius.