Rugsėjo 27-oji Lietuvoje skirta socialiniams darbuotojams pagerbti. Paprastai mažai matomų šios srities specialistų pagalbos prireikia tada, kai susiduriame su gyvenimiška problema, kurios vieniems išspręsti nepavyksta. Tokios pagalbos ar tiesiog patarimo, padrąsinančio žodžio adaptuojantis aplinkoje reikia ir mūsų mokymo centro mokiniams.
Socialinio darbuotojo darbo ribos labai plačios: kartais apimančios paprastus buitinius aspektus, o kartais reikalaujančios didelės kantrybės keliaujant kartu su asmeniu per įvairias problemas bei padedant surasti pačius geriausius jų sprendimo būdus. Socialinio darbuotojo pagalbos mokiniams gali prireikti sprendžiant važiavimo išlaidų kompensavimo, bendrabučio apmokėjimo, pašalpos gavimo klausimus, kartais net gali tekti paraginti dėl sveikatos kreiptis į gydytoją. Mokiniams iš socialiai pažeidžiamos aplinkos visada padedama sutvarkyti reikiamus dokumentus įvairiuose įstaigose. Regis, tokie klausimai ir problemos paprasti, žemiški, bet svarbūs. Laiku tuo pasirūpinę mokiniai tvirčiau atsistoja ant kojų, pasijunta saugesni, labiau pasitikintys.
Bene dažniausiai tokios pagalbos prireikia Socialinių paslaugų skyriaus mokiniams. Iš 295 auklėtinių didžioji dalis turi specialiųjų poreikių, todėl, pasak skyriaus vedėjos Giedros Sadauskienė, su kiekvienu tenka atrasti individualų ryšį. „Kiekvienas mūsų profesijos mokytojas širdyje yra šiek tiek ir socialinis darbuotojas“, – sako ji.
Šiems mokiniams dažniausiai reikia padėti susiorientuoti aplinkoje, palydėti į socialines institucijas, motyvuoti mokytis, išdrįsti žengti į verslo pasaulį ir suprasti, kad mokydamiesi tiesia savo karjeros kelią. „Mokytojai jiems padeda suprasti, kad nerūpestingas vaikystės metas jau baigėsi, kad jiems tarsi šiltnamio augalams jau reikia prisitaikyti prie lauko sąlygų“, – pasakoja skyriaus vedėja, pabrėždama, kad mokytojų ir tėvų ar globėjų misija yra paremti jauną žmogų.
Socialinių paslaugų skyriaus auklėtiniai yra iš skirtingos socialinės aplinkos. Nemažai jų atvyksta iš globos įstaigų, socialiai pažeidžiamos aplinkos, todėl mokytojams kartais tenka juos pamokyti ar priminti, kad ir mokykloje reikia laikytis pačių paprasčiausių higienos įpročių: nusiprausti, dėvėti tvarkingus tiek kasdienius, tiek darbo drabužius, susitvarkyti darbo vietą ir pan. „Žinoma, svarbu, kad patys mokytojai rodytų gerą asmeninį pavyzdį. Kaip pavyzdį vis primenu, kad jeigu virėjo kvalifikaciją norinčius įgyti mokinius ruošiantis profesijos mokytojas virtuvėje dirba dėvėdamas kepuraitę, tai ir auklėtiniai nepamirš jų užsidėti“, – apie paprastas, bet gyvenime svarbias taisykles pasakoja G. Sadauskienė.
Ji pastebi, kad neretai kliūtimi mokiniams įsilieti į socialinę aplinką tampa gana prastas finansinis raštingumas. Jiems ne visada pavyksta teisingai paskirstyti savo biudžetą, tad profesijos mokytojai stengiasi to pamokyti, duodami pavyzdžius praktinio mokymo pamokose.