Erasmus+ mobilumo darbo stebėjimo vizitas Graikijoje
Erasmus+ mobilumo darbo stebėjimo vizitas Graikijoje
2024 m. balandžio mėn. profesijos mokytojos Violeta Ašmontienė ir Rasa Mačė dalyvavo Erasmus+ mobilumo darbo stebėjimo vizite Graikijoje. Šio vizito tikslai buvo įvairiapusiški ir orientuoti į pedagogų profesinį tobulėjimą bei tarpkultūrinį bendradarbiavimą. Mokytojai turėjo galimybę stebėti praktinio ir teorinio mokymo procesus, dalyvauti tarptautinėse diskusijose bei dalintis patirtimi su kolegomis iš Graikijos ir Olandijos.
Vizito metu Lietuvos mokytojai stebėjo edukacines veiklas Graikijos profesinėse mokyklose. Jos lankėsi Trikalos 1-osios mokyklos laboratorijų centre, kur buvo pristatytos įvairios praktinio mokymo bazės bei parodyta nauja technologinė įranga. Mokytojos turėjo galimybę pamatyti, kaip teorinės žinios yra integruojamos į praktinius užsiėmimus ir kaip mokiniai įtraukiami į aktyvų mokymosi procesą. Profesijos mokytojos taip pat lankėsi Trikalos 2-ojoje profesinėje mokykloje ir jos laboratorijų centre. Šioje mokykloje jie susipažino su mokymo baze ir stebėjo, kaip praktiniai užsiėmimai yra integruojami į bendrą mokymo programą. Mokytojos atkreipė dėmesį į tai, kaip svarbu yra turėti gerai įrengtas laboratorijas ir praktinių mokymų erdves, kurios padeda mokiniams geriau įsisavinti mokomąją medžiagą.
Svarbus vizito aspektas buvo tarptautinės diskusijos su Graikijos mokytojais. Mobilumo projekto dalyvės dalijosi savo patirtimi ir diskutavo su kitais profesijos mokytojais ir administracijos atstovais apie ugdymo metodus, mokinių motyvaciją bei švietimo sistemos iššūkius. Šios diskusijos leido mokytojoms ne tik gauti naujų įžvalgų, bet ir pasidalinti savo sukauptomis žiniomis bei praktika.
Vienas iš įdomiausių vizito akcentų buvo apsilankymas Atėnų Sivitanidios menų ir profesinėje mokykloje. Čia mokytojos irgi susipažino su įvairiomis mokymo bazėmis ir stebėjo menų bei profesinio mokymo procesus. Laboratorijoje praktinio užsiėmimo metu anglų kalba graikų ir olandų mokiniai gvildeno teoriją apie alyvuogių aliejų, o praktinėje dalyje rinkosi ar gaminti kremą ar kepti sausainius su aliejumi. Mokykla pasižymėjo inovatyviais mokymo metodais ir moderniomis technologijomis, kurios padeda mokiniams įgyti praktinių įgūdžių bei kūrybiškumo.
Vizitas buvo naudingas ne tik profesiniu, bet ir asmeniniu požiūriu. Dalyviai turėjo galimybę tobulinti savo bendruosius įgūdžius, tokius kaip komunikacija, problemų sprendimas, tarpkultūrinis supratimas ir bendradarbiavimas. Tai prisidėjo prie jų asmeninio ir profesinio augimo, stiprinant mokytojų bendruomenės ryšius ir bendradarbiavimo galimybes.
Be darbo stebėjimo veiklų, vizito dalyvės taip pat dalyvavo kultūrinėje programoje, kurios metu jos susipažino su Graikijos kultūra, istorija ir tradicijomis. Apsilankymai istorinėse vietose, muziejuose ir kultūriniuose renginiuose praturtino profesijos mokytojų patirtį ir suteikė galimybę geriau suprasti šalies kontekstą.
Erasmus+ mobilumo darbo stebėjimo vizitas Graikijoje buvo itin vertingas Lietuvos mokytojoms. Jos įgijo naujų žinių ir įgūdžių, praplėtė savo profesinių kontaktų tinklą ir sustiprino tarpkultūrinį bendradarbiavimą. Tokie vizitai yra svarbūs siekiant tobulinti mokymo kokybę ir skatinti tarptautinį švietimo bendradarbiavimą.
Profesijos mokytojos Violeta Ašmontienė ir Rasa Mačė