Suvirintojų ir automobilių kėbulų remontininkų stažuotė Taline

  1. Pradžia
  2. Projektai
  3. Suvirintojų ir automobilių kėbulų remontininkų stažuotė Taline

Suvirintojų ir automobilių kėbulų remontininkų stažuotė Taline

 

Šiais metais nuo 2024-03-24 – 2024-04-20 Kauno technologijų mokymo centro mokiniai Mark Mikulevičius, Martynas Kundrotas, Lukas Butkus ir Žygimantas Bubnys turėjo galimybę išvykti į darbo stebėjimo vizitą Talino įmonėse:  „BLRT Rekato OU“  ir „AUTO BASSADONE LAARGI“.

Mokinius lydėjo automobilių kėbulų remontininko modulinės programos profesijos mokytojas Linas Valatkevičius.

Kelionė prasidėjo ankstyvą sekmadienio rytą. Kelionės, kuri truko septynias valandas, metu buvo paliesta daugybė temų: spėliojome kokios tai bus mūsų praktikos įmonės, ar visi 4 mokiniai būsime kartu ir panašiai. Atvykus į Taliną, mes, visa komanda, nuvykome tiesiai į bendrabutį kur ir įsikūrėme. Pirmadienį nuvykome į mokyklą, kur susitikome su projektų vadove Anna Fedjukina. Projektų vadovė papasakojo apie mokyklą, padarė trumpą ekskursiją kurios metu  supažindino su mokykloje esančiomis mokymo programomis, bendra bei mokymosi tvarka ir karjeros galimybėmis.

Atvykus į “BLRT Rekato OU“  įmonę, mus pasitiko šio projekto vadovė Alena Nesson. Ji supažindino su įmone ir joje esančiais skyriais: statybos, metalo apdirbimo, bei širdžiai mieliausio metalo paruošimo ir suvirinimo praktinio mokymo dirbtuvėmis. Šiose dirbtuvėse užtrukome ilgiausiai, nes tai ir buvo mūsų praktikos vieta. Susipažinę ir pabendravę su čia dirbančiais kolegomis, supratome, kad mumis bus deramai pasirūpinta. Kėbulų remontininkai vyko į kitą įmonę, kur jie atliko įvairius darvus susijusius su mašinomis ir kėbulais.

Kai įsikūrėme ir susipažinome su mokykla ir įmone, kurioje dirbsime, mes išėjome susipažinti su vakarėjančiu Talinu. Taip pat išsiaiškinome koks yra miesto transportas, kokiais maršrutais ir grafikais važinėja, kad lengviau būtų orientuotis vykstant į praktikos vietas. Tuo pačiu apsilankéme  miesto centre, pasivaikščiojome po  senamiestį. Visos išvykos metu lydėjo juokas ir gera nuotaika.

Kitą rytą prasidėjo mūsų kasdieninės veiklos, susijusios su mūsų atvykimo tikslais.

Kėbulų remontinkų   diena prasidėdavo nuo 6.50 val. Tada mes keldavomės, pusryčiaudavome ir 7.40 val eidavome į autobusą, kad nuo 9.00 val galėtume pradėti savo praktiką įmonėje   „AUTO BASSADONE LAARGI“.Darbe daugiausiai dirbome su Citroen Berlingo markės automobiliais. Praktikos metu dirbome įvairius darbus: nuiminėjome įvairias sulūžusias apdailas ir keisdavome jas naujomis, ardydavome bamperius ir pan. Darbas buvo atsakingas, nes detalės buvo plastmasinės, brangios ir lengvai sulaužomos. Darbai sekėsi gerai, nesulaužėme nei vienos detalės ir išmokome daug įvairių profesijos gudrybių. Darbą baigdavome apie 16 val ir  jau 17.30 val būdavome bendrabutyje. Tada laukdavo buities darbai, t.y. nusipirkti maisto  produktų, pasigaminti vakarienę, pasiruošti kitai darbo dienai.

Suvirinimo specialybės  mokinių diena  prasidėdavo taip pat. Keldavomės 6.35 val., pusryčiaudavome ir savo transportu važiuodavome į mums skirtą įmonę  „BLRT Rekato OU“ . Darbą pradėdavome 8.00 val. Praktikos metu daugiausiai teko dirbti TIG suvirinimo  būdu. Šiek tiek dirbome ir MIG/MAG būdu. Virinome Al, nerūdijantį plieną, juodą metalą. Taip teko šiek tiek pasipraktikuoti virinti ir MMA būdu.  Buvo įdomu ir naudinga.

Darbo metu visi laikėmės visų saugaus darbo taisyklių reikalavimų, dėvėjome atitinkamas aprangas bei apsaugos priemones. Abiejų įmonių kolektyvai buvo labai draugiški ir, kilus problemai ar paklausus ko nors, mielai paaiškindavo ar parodydavo.

 

Nepastebimai prabėgo darbo stebejimo vizito mienesis, padékoję už naujas žinias ir įgūdžius atsisveikinome su mus priėmusia mokykla ir darbo kolektyvais.

„Erasmus +”programa Estijoje suteikė galimybę praplėsti akiratį, pasisemti nauju patirčių, patobuleti savo profesinéje srityje.

Projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.