XXI a. mokymosi metodus apžvelgėme Turkijoje
XXI a. mokymosi metodus apžvelgėme Turkijoje
Mūsų kelionė balandžio 13-21 dienomis pagal Erasmus+ programą į Turkiją buvo nepaprastas nuotykis, kupinas įsimintinų įvykių bei atradimų. Aštuoni gimnazijos skyriaus moksleiviai ir trys mokytojai lankėsi Izmito mieste „Technical and Vocational high School“.
Pirmą dieną lydimi turkų moksleivių ir projekto vadovo Eyup Tarcan lankėmės Kartepės centre, kurio metu kėlėmės į kalnus su keltuvais, grožėjomės Kocaelio gamta, lankėmės zoologijos sode ir susipažinome bei bendravome su mus priimančios mokyklos atstovais. Antroji diena buvo skirta pažinti vietinę mokyklą, susipažinti su įvairiomis specialybėmis, klasėmis ir laboratorijomis. Vėliau turkai aprodė savo miestą. Vaikščiodami Izmito gatvelėmis, sužinojome daug įdomių faktų apie Turkijos kultūrą ir istoriją, lankėmės miesto švietimo skyriuje, kur mūsų delegaciją pasveikino skyriaus pavaduotojas. Vėliau apie mūsų apsilankymą buvo įdėta žinutė jų Facebook‘o paskyroje. Trečią dieną mūsų kelionė tapo dar įdomesnė, nes turėjome galimybę dalyvauti neįprastame užsiėmime – statydami LEGO robotus mokėmės programuoti Android aplikacijas. Tai buvo tikras iššūkis, bei puiki galimybė išbandyti savo kūrybiškumą bei inžinierinius įgūdžius. Kadangi mūsų komanda buvo sudaryta iš skirtingų specialybių moksleivių, tai turėjome puikią progą dirbdami mokytis vieni iš kitų. Tai buvo nauja ir įdomi patirtis. Mokymai vyko taip pat labai neįprastoje aplinkoje – senajame popieriaus fabrike. Izmito miesto savivaldybės iniciatyva senasis popieriaus fabrikas, nebuvo nugriautas, jo patalpos – atnaujintos ir renovuotos – dabar tarnauja kitais tikslais. Jose įrengtos įvairios laboratorijos bei interaktyvus muziejus, kuriame demonstruojami įvairūs bandymai atitinkantys realybę. Muziejuje turėjome galimybę praleisti keletą valandų. Ketvirtą dieną mes įgyvendinome savo idėjas ir, užbaigę savo LEGO robotus, pasidžiaugėme gautais rezultatais. Robotukai veikė taip, kaip buvome suplanavę.
Penktą ir šeštą dienomis klausėmės paskaitų apie robotų kodavimą, dar labiau gilinome žinias koduodami robotus, kurie buvo sukurti mokytojų. Tai leido mums įgyti naujų įžvalgų ir suprasti dar daugiau apie programavimą ir robotiką. Dalyvavome pačių sukurtų ir programuotų robotų varžybose, kuriose varžėmės su turkų moksleiviais. Sėkmė buvo palanki mums ir mūsų komanda turėjo nemažai pergalių. Vėliau klausėme Ispanų atstovo pristatymo apie jų švietimo sistemą bei patirtis, kaip taikomos informacinės technologijos mokant įvairių specialybių mokinius Ispanijoje. Septintą dieną mūsų darbas buvo įvertintas – gavome sertifikatus už savo pastangas ir įdėtas žinias. Mums tai didelis pasiekimas, kuris suteikė pasitikėjimo savimi ir džiaugsmo.
Tačiau mūsų nuotykiai Turkijoje dar nesibaigė. Kitą dieną lydimi mums jau pažįstamų Turkijos mokytojų ir mokinių išvykome į Stambulą, kurį garsina jo unikali istorija bei architektūra. Išbandėme vietinę virtuvę, Egiptietišką turgų, apžiūrėjome garsiąją Hagios Sultano Achmedo mečetę, aplankėme sultono rūmus, žvalgėmės į Stambulą plaukiodami laivu. Galima sakyti įkvėpėme didžiulį Stambulo dvasios gurkšnį. Ši išvyka dar labiau praturtino mūsų kelionę, pagilino įspūdžius bei paliko ilgalaikius prisiminimus. Turkija mums atskleidė naujas galimybes tobulinti mokykloje įgytas žinias, pritaikyti informacines technologijas mokymosi procese, praturtino mūsų kultūrinį ir pažintinį pasaulį savo šalies gyvenimu ir ypatumais.
„Erasmus +” programa Turkijoje suteikė galimybę praplėsti akiratį, artimiau susipažinti su kitos mokyklos mokiniais ir mokytojais, lavinti savo užsienio kalbos žinias, pasisemti naujų patirčių, tobulėti savo profesinėje srityje. Naujos žinios bus pritaikomos kasdieninėje veikloje, o gerąja patirtimi dalinsimės su draugais bendrakursiais ir likusia mokyklos bendruomene.
Projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.