nord_plus

Projekto Nr. NPJR-2016/10409
Projekto pavadinimas Hibridiniai ar dyzeliniai varikliai? (Hybrid or diesel cars?)
Programa Nordplus Junior 2016 (Mobilumas – mokytojų pasikeitimas)
Projekto pradžia 2016-08-01
Projekto pabaiga 2017-07-31
Projekto vykdytojas Kauno technikos profesinio mokymo centras
Projekto partneris
Savo profesinė mokykla, Suomija
Projekto tikslas Šio projekto tikslas yra įgyti profesinių žinių ir patirties apie hibridines ir elektra varomas transporto priemones. Kita vertus, Suomijos profesijos mokytojai daugiausia dėmesio skirs dyzelinių automobilių remonto, techninės priežiūros žinioms įgyti.
Projekto rezultatai Parengti pristatymai apie dyzelinių, hibridinių ir elektra varomų automobilių priežiūros ir remonto mokymą savo mokyklose, šalyse.

Parengti pristatymai apie dyzelinių, hibridinių ir elektra varomų automobilių priežiūros ir remonto darbų reglamentavimą Suomijos ir Lietuvos darbo rinkose.

Po 3 mokytojus iš kiekvienos šalies partnerės vyks vienos savaitės trukmės vizitams į Lietuvą ir Suomiją, kurių metu tobulins savo dalykines, bendrąsias ir profesines kompetencijas.

Parengtas naujas modulis hibridiniams ir elektra varomiems automobiliams Automobilių mechaniko programai Lietuvoje.

Parengtas naujas modulis „Dyzelinių purkštukų testavimas, naudojant Bosch EPS200 ir EPS708 stendus“ Automobilių mechaniko programai Suomijoje.

Paramos dydis 3 630,00 EUR (Trys tūkstančiai šeši šimtai trisdešimt eurų)
Paramą teikia Veikla finansuojama iš Nordplus Junior programos, kurią administruoja Švedijos nacionalinė agentūra, Lietuvoje – Švietimo mainų paramos fondas.

Medžiaga atspindi tik dotacijos Gavėjo, bet ne Švietimo mainų paramos fondo, Švedijos nacionalinės agentūros ar jos institucijų požiūrį.

Projekto vykdymas Įgyvendinant Nordplus Junior 2016 (Mobilumo – Mokytojų pasikeitimo) projektą „Hibridiniai ar dyzeliniai varikliai?“ mokyklos atstovai – profesijos mokytojai Arvydas Sirtautas, Valdas Džiaugys, Romualdas Kerinas lankėsi Suomijos Kuopio mieste esančioje Savon ammatti mokykloje.

„Geriau negu tikėjomės“, – teigia ir savo įspūdžiais dalijasi dalyviai.

Naujos technologijos ir inovacijos yra neatsiejamos mūsų gyvenimo dalis.  Šiame amžiuje  naujovių tiek daug, kad dažnai sunku žengti žingsnius su jų pasirodymu. Naujos technologijos dažnai pakreipia mūsų gyvenseną nauja kryptimi, todėl svarbu su jomis susipažinti kuo anksčiau. Matydami automobilių technologijos pokyčius, nusprendėme nesėdėti vietoje. Suomijoje hibridiniai automobiliai ir elektromobiliai populiarūs, šalyje vykdoma politika skatina jų naudojimą, todėl jie turi patirties su šiais automobiliu. Bendradarbiaudami su Suomijos Kuopio mieste esančia Savon ammatti mokykla, vykdome projektą, kurio metu mes pasisėmėme nauju žinių apie hibridinius ir elektrinius automobilius, o suomiai siekia žinių apie dyzelinių automobilių remontą.

„Šių metų vasario mėnesį lankėmės Suomijos mokykloje mokymų tikslais.  Mokymu metu mokytojai Anti, Ilpo perteikė savo turimas žinias mums:

Pradžioje savaitės atvykę į Kuopio 20 dieną puolėme į mokymus. 21 dieną susipažinome su hibridinių ir elektromobilių sandara, veikimu, saugiu darbu, 22 dieną – Toyota Prius ir BMW i3 sandaros, veikimo, aptarnavimo ir remonto niuansais, taip pat testavome juos ant užšąlusio ežero. 23 dieną mokėmės Kia Niro, Nissan leaf sandaros, veikimo, aptarnavimo ir susipažinome su remonto niuansais, testavome užmiesčio kelyje. 24 dieną mokėmės Toyota Rav4 sandaros, veikimo, aptarnavimo ir remonto niuansų, testavome jį greitkelyje ir laikėme egzaminą. Sutikti modeliai per mokymų savaitę suteikė daugiau žinių ne tik teorinių, bet ir praktinių apie pačių automobilių panašumus ir skirtumus“, savo įspūdžiais dalijasi mokytojas Arvydas.

„Kodėl vizitas buvo svarbus mums? Šių automobilių konstrukcija panaši į mūsų daugumos vairuojamų – keturi ratai, vairas, sėdynes ir didžia dalimi panašūs, bet tuo pačiu skiriasi. Svarbiausia iš tiesų ne pati sandara, bet kaip su tokiais automobiliais saugiai dirbti. Saugiai? Juk ne pirmą kartą prie automobilių. Deja, viskas pavojingiau nei atrodo iš pirmo žvilgsnio, juose teka aukšta įtampa, kuri pavojinga gyvybei (siekia 600V). Mokymų metu buvome apmokyti ir saugaus darbo su šiais automobiliais. O kulminacija – egzaminas, kurio metu buvome patikrinti ar įsisavinome žinias bei įgūdžius reikiamas darbui su šiais automobiliais. Be abejo egzamino rezultatai puikūs, bet svarbiausia ne egzaminas, o įgytos žinios ir sugebėjimai, kurie mums padės ateityje“, teigia mokytojas Valdas.

Mokytojas Romualdas atviravo, jog labai džiaugiasi vizitu ir jo nauda, taip pat mokytojais, kurie įdėjo daug širdies į jų apmokymus. „Gavome daugiau negu visi mes tikėjomės, dėkojame mokytojams Anti, Ilpo, Savon ammatti ir mūsų mokykloms, be kurių šis projektas nevyktų“, teigė mokytojas.

Veikla finansuojama iš Nordplus Junior programos, kurią administruoja Švedijos nacionalinė agentūra, Lietuvoje – Švietimo mainų paramos fondas.

Anglų kalbos mokytoja Aida Širvinskaitė

 

Dyzelis ar hibridas – tai klausimas, kuris aktualus jau dabar

Įgyvendinant NordPlus Junior 2016 programos projektą „Hibridiniai ar dyzeliniai automobiliai?“ Kauno technikos profesinio mokymo centre (toliau Kauno TPMC) balandžio 2-8 dienomis lankėsi trys mokytojai Petri Heiskanen, Antti Järvenpää, Ilkka Poussu kartu su transporto skyriaus vadovu Harri Hakkola iš Suomijos SAVO švietimo konsorciumo (toliau SAVO ŠK).

Pirma susitikimo diena prasidėjo nuo H. Hakkola pranešimo apie Suomijos švietimo sistemą, automobilių mechanikų rengimą Suomijos švietimo įstaigose, mokymo programas, partneryste su vietos darbdaviais, apie hibridinių, elektra varomų ir dyzelinių automobilių persiskirstymą rinkoje per paskutiniuosius šešerius metus, apie kompetencijas reikalingas šiuolaikiniam automobilių mechanikui bei problemas, kylančias su hibridinių ir elektra varomų automobilių aptarnavimu.

Kauno TPMC profesijos mokytojas Valdas Džiaugys pristatė Lietuvos darbo rinkoje keliamais reikalavimais darbuotojams, susijusiems su dyzelinių variklių diagnostikos, techninės priežiūros, remonto ir aptarnavimo technologijomis.

SAVO ŠK profesijos mokytojas Antti Järvenpää supažindino su dyzelinių automobilių mechanikų darbo rinkos situacija Suomijoje.

Kauno TPMC Profesinio mokymo transporto skyriaus vedėjas Romualdas Gurkšnys supažindino svečius su praktinio mokymo dirbtuvėmis Variklinių transporto priemonių remonto sektoriniame praktinio mokymo centre.

Po pietų mokytojai iš Suomijos aplankė profesinio mokymo praktiką atliekančius mokinius Jesse Kuikka ir Mikko Soininen iš SAVO ŠK įmonėje „Auto AKSTĖ“. Mokiniai džiaugėsi geromis praktikos sąlygomis ir puikiais meistrais. Suomijos mokytojai turėjo galimybę pabendrauti su įmonės „Auto AKSTĖ“ darbuotojais. Įmonės vadovas pasidžiaugė puikiomis mokinių žiniomis ir gebėjimais.

Vakarą vainikavo staigmena Suomijos mokytojams. Jiems teko išbandyti (deja nedyzelinį) sportinį automobilį uždaroje teritorijoje.

Antra susitikimo diena prasidėjo pristatymais apie elektra varomų, hibridinių automobilių ir dyzelinių automobilių mokymą Lietuvoje ir Kauno TPMC ir Suomijoje bei SAVO ŠK. Suomijos profesijos mokytojai pabrėžė, kad Suomijoje būsimieji automobilių mechanikai 50-75% studijų atlieka įmonėse ir 88% kompetencijų vertinamos įmonėse, atliekant realius klientų darbus. Visi SAVO ŠK studentai turi asmenines studijų kryptis.

Po pietų projekto dalyviai vyko į UAB „Skuba“ Vilniuje, kur buvo demonstruojamos galimybės renovuoti dyzelinių variklių purkštukus ir turbo kompresorius.

Trečia diena buvo skirta praktiniams mokymas dyzelinių variklių purkštukų diagnostikai, priežiūrai ir remontui Kauno TPMC praktinio mokymo dirbtuvėse. Mokymus vedė profesijos mokytojai A. Sirtautas ir V. Džiaugys.

Po pietų UAB „Baltijos automobilių diagnostikos sistemos“ darbuotojas M. Mačerinskas parodė, kaip gaminami mokymo stendai naudojami Automobilių inžinerijos mokyme, taip pat dalyviai išklausė jo pranešimą „Mokymo įrangos, skirtos variklinių transporto priemonių remontui galimybės ir jos gamyba“. Suomijos mokytojai buvo sužavėti mokymo įranga, tad pakvietė įmonės atstovus pristatyti šią įrangą ir Suomijoje.

Ketvirta ir penkta dienos buvo skirtos teoriniams ir praktiniams užsiėmimams Kauno TPMC. Kolegos domėjosi dyzelinių sistemų stendų ir mokymo įrangos galimybėmis diagnozuojant bei tikrinant dyzelinius purkštuvus bei kuro siurblius. Suomijos mokytojai patys išbandė EPS200 ir EPS708 galimybes ir nusprendė, kad jų mokyklai reikėtų įsigyti EPS200. Praktinius užsiėmimus jiems vedė profesijos mokytojas Romualdas Kerinas.

Projekto dalyviai taip pat pasikeitė informacija apie situaciją Lietuvos ir darbo rinkose, apie elektra varomų automobilių, hibridinių automobilių ir dyzelinių automobilių ateities perspektyvas.

Veikla finansuojama iš Nordplus Junior programos, kurią administruoja Švedijos nacionalinė agentūra, Lietuvoje – Švietimo mainų paramos fondas.