Tiltai, o ne sienos: iššūkiai ir galimybės SUP mokinių integracijai į darbo rinką

Balandžio 15 d. Kauno technologijų mokymo centro Socialinių paslaugų skyriuje įvyko respublikinė konferencija „Specialiųjų ugdymosi poreikių mokinys profesiniame ugdyme: tendencijos ir perspektyvos“.

Renginys subūrė įvairių šalies mokyklų vadovų, švietimo pagalbos specialistų, pedagogų bei socialinių partnerių. Konferencijoje dalyvavo Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovė 

Vilma Matulionienė bei Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų narė Olga Grigienė

Švietimo bendruomenė ieškojo atsakymų, kaip užtikrinti, kad kiekvienas jaunas žmogus – nepaisant poreikių – turėtų galimybę mokytis, augti ir sėkmingai įsilieti į darbo rinką bei pradėti profesinį gyvenimą.

Konferencijos organizatoriai – Kauno technologijų mokymo centro Socialinių paslaugų skyrius – kvietė kalbėtis apie tai, kaip paversti įtrauktį realia praktika, o ne vien formalia deklaracija.

„Švietimo įstaigos turi būti ne tik žinių, bet ir socialinio jautrumo vieta. Konferencija – tai ne tik diskusija apie problemas, bet ir veiksmų planas“, – pabrėžė konferencijos iniciatorė, Socialinių paslaugų skyriaus vedėja Giedra Sadauskienė.

Įtrauktis – ne tik mokyklų atsakomybė

Pagrindinis konferencijos akcentas – specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) turinčių mokinių galimybės sėkmingai integruotis į darbo rinką. Pranešėjai drąsiai kėlė klausimus apie darbdavių atsakomybę, bendruomenių įsitraukimą ir realų įtraukties politikos įgyvendinimą regionuose.

Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų narė O. Grigienė akcentavo, kad dažnai iššūkiu tampa ne tik negalia, bet ir visuomenės nuostatos, bei apgailestavo, kad ši tema dar nėra nei politikos, nei verslo diskusijų darbotvarkėje. 

Tarp teorijos ir praktikos – mokinių balsas

Konferencijoje teoriniai pranešimai derėjo su praktiniais užsiėmimais. Dalyviai susipažino su įvairiomis įtraukiojo ugdymo metodikomis – nuo dvigubos užduoties modelio iki meninių veiklų, kurios padeda mokiniams per spalvas, garsus ir kūrybą išreikšti emocijas bei stiprinti socialinius įgūdžius.

Ypatingą įspūdį paliko autizmo spektro sutrikimą turinčio mokinio pasirodymas, kuris įkvėpė auditoriją ir priminė – su tinkama pagalba kiekvienas vaikas gali įveikti asmeninius barjerus, negalią ir atskleisti savo talentus.