Profesinis mokymas Lietuvoje gali būti organizuojamas mokykline arba pameistrystės forma. Jau keletą metų vis daugiau dėmesio skiriama pameistrystei ir šios mokymo formos vystymui. Pameistrystė prisideda prie teigiamo profesinio mokymo įvaizdžio kūrimo ir gerinimo, padeda jaunimui sklandžiai pereiti iš mokymo įstaigos į darbo rinką. Pameistriai, derindami profesinį mokymąsi su darbine veikla, įgyja darbo rinkai reikalingų praktinių žinių ir įgūdžių.
Džiaugiamės, kad siekiant atliepti darbo rinkos poreikius, Europos socialinis fondas finansuos mūsų pateiktą su pameistryste susijusį jungtinį projektą „Pameistrystė – nauja galimybė man!” (toliau – JP projektas).
JP veikla – profesinio mokymo pameistrystės forma įgyvendinimas smulkaus ir vidutinio verslo (toliau – SVV) įmonėse.
JP dalyvaus 40 profesinio mokymo įstaigos mokinių, kurie buvo priimti mokytis pagal visą formaliojo pirminio arba tęstinio profesinio mokymo programą ir pabaigs mokymus pameistrystės forma.
JP siekiama įgyvendinti iš viso 40 pameistrysčių (profesinio mokymo programų pameistrystės forma):
- UAB „Euribija“ 2 mokiniai pagal Virėjo modulinę profesinio mokymo programą trumpos trukmės pameistrystės forma;
- UAB „Saulės šeimos medicinos centras“ 7 mokiniai pagal Slaugytojo padėjėjo modulinę profesinio mokymo programą trumpos trukmės pameistrystės forma;
- UAB „Energia futura“ 1 mokinys pagal Atsinaujinančios energetikos įrangos montuotojo modulinę profesinio mokymo programą trumpos trukmės pameistrystės forma;
- UAB „Techcom“ 2 mokiniai pagal Šildymo, vėdinimo, oro kondicionavimo sistemų montuotojo modulinę profesinio mokymo programą trumpos trukmės pameistrystės forma;
- UAB „Vėjų linija“ 1 mokinys pagal Šildymo, vėdinimo, oro kondicionavimo sistemų montuotojo modulinę profesinio mokymo programą trumpos trukmės pameistrystės forma;
- UAB „Dorcas“ 10 mokinių pagal Kelininko modulinę profesinio mokymo programą trumpos trukmės pameistrystės forma;
- UAB „Soft design“ 3 mokiniai pagal Staliaus-dailidės modulinę profesinio mokymo programą trumpos trukmės pameistrystės forma;
- UAB „IP sistemos“ 4 mokiniai pagal Informacinių ir ryšių technologijų aptarnavimo techniko modulinę profesinio mokymo programą trumpos trukmės pameistrystės forma;
- UAB „Staklyno servisas“ 1 mokinys pagal Automatinių sistemų mechatroniko modulinę profesinio mokymo programą ilgos trukmės pameistrystės forma;
- UAB „Daistatus“ 4 mokiniai pagal Stogdengio modulinę profesinio mokymo programą trumpos trukmės pameistrystės forma;
- UAB „Doresta“ 1 mokinys pagal Apdailininko modulinę profesinio mokymo programą trumpos trukmės pameistrystės forma;
- MB „Virmalda“ 4 mokiniai pagal Apdailininko modulinę profesinio mokymo programą ilgos trukmės pameistrystės forma.
Pameistrystės bus įgyvendinamos SVV įmonėse, su kuriomis sudarytos bendradarbiavimo sutartys ir kurios atitinka SVV įmonės statusą.
JP numatyta, kad bent 40 proc. mokinių, priimtų mokytis pagal formaliojo profesinio mokymo programą pameistrystės forma, mokysis pagal programą, orientuotą į skaitmeninių kompetencijų ugdymą.
Pameistrystė sudaro sąlygas besimokančiajam profesinio mokymo įstaigoje įgyti konkrečiai darbo vietai reikalingas kompetencijas, tuo pačiu prisidedant prie įmonės pridėtinės vertės kūrimo. Pameistrystės tikslas – profesiniame mokyme, dalyvaujant darbdaviui bei derinant darbo rinkos paklausą ir pasiūlą, siekti spartesnės ekonominės ir socialinės įtraukties, didinti šalies ūkio ekonominius rezultatus, produktyvumą ir konkurencingumą.
Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšomis.