Erasmus+ galimybės Vokietijoje: mokytis, kovoti konkurse, garsinti savo šalį ir dalintis gerąja patirtimi
ERASMUS+ GALIMYBĖS VOKIETIJOJE: MOKYTIS, KOVOTI KONKURSE, GARSINTI SAVO ŠALĮ IR DALINTIS GERĄJA PATIRTIMI
Kauno technologijų mokymo centro komanda dalyvavo Erasmus+ programos projekte Nr. 2023-1-LT01-KA121-VET-000135663. Pasirinkę ekologišką kelionę, su keltu į Vokietiją išplaukė profesinio mokymo Socialinių paslaugų skyriaus specialiųjų ugdymosi poreikių turintys virėjo specialybės mokiniai: Laura Damašauskaitė, Daiva Seniūnaitė, Dalia Zefaitė, Vytautas Laibinis ir lydintis asmuo – profesijos mokytoja Giedra Sadauskienė.
Pirmąją vizito dieną Vokietijoje, Albersdorf miestelyje, susipažinome su priimančia organizacija Jungen Daufbauwerk Dithmarachen. Mus pasitiko ponia Sabine Radam, kuri papasakojo apie organizaciją, supažindino su rengiamomis programomis: virėjo, žemės ūkio darbuotojo, metalo apdirbėjo, staliaus, slaugytojo padėjėjo, namų ūkio ekonomo ir kt.
Aptarę stažuotės programą, susipažinę su darbo saugos ir sveikatos bei kitais darbo vietoje keliamais reikalavimais, kibome į darbus, kurių metu tobulinome savo praktinius įgūdžius bei plėtojome bendrąsias kompetencijas. O jų buvo gausu…
Vizito metu aplankėme vieną didžiausių Hamburgo mieste vykstančių renginių – kasmetinę gastronomijos parodą „INTERNORGA 2024“. Į šį renginį svajoja patekti visi HOREKA sektoriaus atstovai, tad apsilankymas šiame renginyje mums buvo ypatinga privilegija. Parodoje susipažinome su naujausiais įrengimais, įrankiais, tvariais maisto produktais, įvairių patiekalų gaminimo technologijomis bei patiekimo tendencijomis. Turėjome galimybę patys išbandyti įrenginių funkcijas, privalumus, gaminti patiekalus, o svarbiausia juos degustuoti. Lankantis parodoje supranti, kad ateitis priklauso skaitmeninėms technologijoms, kurios šių dienų kontekste yra didžiulis pagalbininkas darbuotojui.
Vokietijoje dirbome virtuvėje ir dalyvavome netradicinėse gastronominėse veiklose, realiose darbo vietose. Čia tobulinome įvairius praktinius įgūdžius. Pagaminta daug įvairiausių patiekalų: daržovių salotos, vištiena su daržovėmis, daržovių asorti, virtas sultinys, iš kurio vėliau gaminome padažus, įdaryti kopūstų lapai, rūkytas kiaulienos kumpis, žuvis kepta, troškinta, troškinti kopūstai, bulviniai kleckeliai, kepta duona, vištiena, pasta, tartaras, Lapakausas (Šiaurės jūros žvejų patiekalas), dešrelės, jogurto desertai su vaisiais, keli saldūs patiekalai ir kt. Ne tik gaminome, bet ir juos skanavome bei patiekėme mokymo įstaigos bei miestelio gyventojams. Visi receptai atkeliauja į Lietuvą, jais galėsime pasidalinti su bendramoksliais, o taip pat tikimės, kad pavyks pagaminti ir praktinio mokymo metu.
Stažuotės praktikos vietoje turėjome galimybę susipažinti ir išbandyti skaitmenines technologijas, naudojamas maitinimo įmonėse. Kiekvieną rytą planšetės ekrane matydavome mūsų komandai deleguotus darbus, kuriuos vėliau žymėdavome, kaip atliktus arba ne, o kuruojantis vadovas galėdavo stebėti ar viskas atlikta teisingai. Tikrindavome ir žymėdavome temperatūras įvairiose gamybinėse patalpose bei įrenginiuose, maitinimo zonoje.
Vizito metu aplankyti vietiniai ūkiai: Kopūstų muziejus, kuriame stebėtas kopūstų gaminimo procesas, avių ferma, vietinės žvejybos vietos, greito maisto furgonai bei žirgų ir arklių ferma. Žirgų ir arklių fermoje turėjome pamoką apie jų rūšis, apie arklieną, auginamą ir naudojamą maisto gamyboje. Taip pat fermos savininkai papasakojo apie žirgų terapiją ir stažuotės dalyviams sudarė galimybę dalyvauti jojimo pamokoje ir tai suteikė labai daug teigiamų emocijų.
Įpusėjus vizitui partnerių virtuvėje jautėmės kaip savoje. Buvo lengva orientuotis, išmokome daiktus sudėti į savo vietas. Na, o mokytojų Tomo ir Stefano pagyros, kad dalyvių praktiniai įgūdžiai vis stiprėja, leido pasijausti svarbiems ir gebantiems atlikti paskirtus darbus bei dar labiau stengtis gilinti profesines žinias. Diskutavome su mokiniais, kad pabuvus tokioje stažuotėje, bus nebaisu ieškoti darbo bei įgyti įgūdžiai leis drąsiau jausti darbo vietoje.
Kovo 20-ją pradėjome nuo tarptautinės pamokos, kuri buvo skirta Žemės dienai. Diskutavome, kaip svarbu rūšiuoti atliekas, kurios atsiranda virtuvėje, ir kaip svarbu taupiai naudoti produktus.
Na, o atidavę duoklę Žemės dienai ir jos išsaugojimui, mokiniai dalyvavo profesinio meistriškumo konkurse „Virėjų kovos 2024“. Konkurse dalyvavo 5 mokinių komandos: dvi iš Lietuvos ir trys iš Vokietijos. Kiekviena komanda buvo sudaryta iš dviejų virėjo specialybės mokinių. Konkurso užduotis: Iš duoto produktų krepšelio pagaminti ir patiekti 4 porcijas Grill vėrinukų. Konkurso laikas – 2 val. Vertinimo kriterijai: darbo organizavimas ir darbas komandoje, darbo vietos švaros ir higienos palaikymas, produktų suderinamumas, skonis, patiekimas ir tvarumas.
Po atkaklios kovos bei komisijos diskusijų, susumavus taškus konkurso dalyvių rezultatai:
Pirmą vietą iškovojo Kauno technologijų mokymo centras, komanda Laura Damasauskaite ir Dalia Zefaite, surinkusios 189 taškus;
Pirmą vietą užėmė JAW Dithmarschen komanda, surinkusi 170 taškų;
Antrą vietą iškovojo Kautech komanda – Vytautas Laibinis ir Daiva Seniūnaitė, surinkę 169 taškus;
Antrą vietą užėmė Jugendaufbauwerk Dithmarschen komanda, surinkusi 158 taškus;
Trečią vietą iškovojo 🇩🇪 JAW Dithmarshen komanda, surinkusi 123 taškus.
Viso vizito metu daugiausia dėmesio skyrėme dirbant švaros zonoje. Įsitikinome, kaip svarbu būsimam virėjui išmokti po savęs susitvarkyti ir dienos pabaigoje atlikti generalinę tvarką virtuvėje.
Mokėmės estetiškai dekoruoti ir patiekti pagamintus patiekalus.
Didžiausias iššūkis buvo dirbti aptarnavimo linijoje. Džiaugiamės, kad mums buvo patikėta ypatingai svarbi užduotis aptarnauti klientus. Atlikdami šią užduotį mokėmės būti kantrūs, šypsotis aptarnaujant lankytojus bei tobulinome kalbinius įgūdžius išmokdami pasakyti: Bitte, Danke, Schönes tag, Sehr lecker ir kt. žodžių derinius.
Vizitą vainikavo apsilankymas tradicinių patiekalų restorane „Dorpshus“, kuriame šefas papasakojo, kaip kuriamas meniu, koks yra šefo darbas. Restorane skanavome JegreMaister (Medžiotojo) kepsnį, keptą antieną, jautienos patiekalus su įvairiais padažais ir garnyrais.
Savaitgaliais stengėmės, kiek galima daugiau susipažinti su Vokietijos kultūra bei lankytinomis vietomis. Aplankėme Brėmeno miestą, jo garsiuosius muzikantus. Hamburge – Elbės filharmoniją, Miniatiūrų muziejų, kuriame per kelias valandas apkeliavome visą pasaulį, nes jis daug kartų sumažintas. Grožėjomės Hamburgo rotuše, bažnyčiomis, plaukėme laivu ir stebėjome miestą. Aplankėme ruonių parką Friedrichskoog miestelyje. Pabuvojome Planten un Blomen parke Hamburge. Ypatingą įspūdį paliko apsilankymas Planetarium Hamburg, kur stebėjome Žvaigždės virš Hamburgo pasirodymą. Aplankėme Meldorfo miestelį, jo garsiąją katedrą. Büsum kurorte praleidome dieną vandens parke bei pasivaikščiojome prie jūros. Keliavome į Švėriną, aplankėme miesto pilį, sodą. Pasivaikščiojome po Švėryno senamiestį.
Projekto dalyviai gavo puikius įvertinimus už įgytas žinias ir praktinius įgūdžius. Tai patvirtino įteikti sertifikatai.
Projekto mentoriai ir mokytojai džiaugėsi, kad mokiniai puikiai dirba komandoje, yra motyvuoti, turi puikius tvarkymosi įgūdžius. Pasak mokytojo Thomo, jie dirba kaip skruzdelės – greitai, tvarkingai, tiksliai ir padėdami vieni kitiems.
Laikas pralėkė nepastebimai – per 20 darbo dienų pagaminome ir patiekėme daug įvairių šaltų, karštų bei saldžių patiekalų. Supratome, kad pirmiausia svečias ragauja akimis, vėliau nosimi ir tik paskiausiai pajaučia skonį, todėl ypatingai svarbus estetinis patiekimas, malonus kvapas bei skonis, kuris palieka neišdildomą įspūdį.
Pjaustymo, formavimo, šiluminio paruošimo įgūdžius tobulinome kiekvieną dieną. Grįžę gerąją patirtį perduosime savo mokslo draugams.Parsivežame keliolika receptų, kuriuos išbandysim Lietuvoje. O vėliau gal turėdami pagrindą sukursime ir naujus patiekalus.
Visos stažuotės metu mes ne tik mokėmės, bet ir dalinomės gaminimo paslaptimis bei kartu gaminome lietuviškus patiekalus: žemaičių blynus, bulvių plokštainį, liaudyje vadinamą kugeliu, skruzdėlyną, kepėme lietinius su mėsa, kuriuos vokiečiai įvertino kaip ypatingai skanų patiekalą, tačiau reikalaujantį daug darbo. Džiaugiamės gavę nemažai pagyrų. Supratome, kad projektuose galima ne tik mokytis, bet ir pasidalinti turimomis žiniomis.
Mes savo ruožtu stengėmės garsinti Lietuvą, jos gastronomijos pasaulį, populiarinti savo centrą ir užmegzti ilgalaikę draugystę, kuri sudarytų sąlygas tobulėti būsimiems verslo pasaulio dalyviams.
Todėl nuoširdžiai dėkojame Kauno technologijų mokymo centro vadovams už sudarytą galimybę tobulėti ir pasitikėjimą, o projektų koordinavimo skyriui už pagalbą organizuojant stažuotę ir patarimus viso projekto metu.
Įveikę 1355 kilometrus automobiliu, grįžome į Lietuvą, pasiruošę dalintis įgyta patirtimi.
Mes patobulėjome, grįžę nebijome imtis iniciatyvos ir visa tai dėka Kauno technologijų mokymo centro ir Erasmus+ programos.
Parengė:
Lydintis asmuo
Profesijos mokytoja ekspertė
Giedra Sadauskienė