
2023 metų vasario 26 – kovo 28 d. iš Slaugytojo padėjėjų modulinės programos 10 atrinktų mokinių vyko į Italiją. Apsistojome viešbutyje „Albano“, kur mus sutiko įmonės, kurioje mokinės atliko praktiką, vadovas Mindaugas Lučka ir jo žmona Karinė Amirjan Lučkė. Jie supažindino su būsima veikla ir mėnesio programa.
Mokiniai pasirinko savo praktikos vietas. Viena grupė vyko į vaikų namus „Comunita educativa Peter Pan“, kur padėdavo vaikams, grįžusiems iš mokyklos ar darželio, sutvarkyti kambarius. Mokykloje kiekvienas vaikas su negalia turi mokytoją – padėjėją. Vaikai Italijoje yra labai mylimi, lepinami. Mūsų mokinės užsiimdavo popamokine veikla: piešė, šoko, rengė šukuosenų konkursus. Padėjo personalui rūpintis mažaisiais gyventojais.
Kita grupė lankėsi ligoninėje „Villa Anita“, kur bendravo su personalu ir padėjo prižiūrėti ligonius. Ligoninėje sunku atskirti, kur darbuotojas, o kur ligonis. Aplinka atrodo skurdi, bet į tai niekas nekreipia dėmesio. Svarbu dėmesys žmogui. Kadangi Apulijos regione keliai yra siauri ir judėjimas sudėtingas, tai sunkius ligonius greitosios gabena į paruoštą malūnsparniui nusileidimo vietą ir jie gabenami į sveikatos centrus malūnsparniu.
Dvi mokinės važiavo į senelių dienos centrą „Uria Centro Diurno“. Didelį įspūdį padarė italų bendravimas, šilti tarpusavio santykiai. Garbaus amžiaus senjorams rodoma ypatinga pagarba. Mokinės praktikavosi dienos centre, kur atvežami senjorai serga demencija ir Alzheimerio liga. Kiekvieną dieną vyksta užsiėmimai: piešimas, makaronų gamyba, mankštos, šokiai, pasiruošimai šventėms. Norėdama pasisemti patirties, kartu su mokinėmis vykdavau į senelių dienos centrą, kur galėjau padėti rūpintis senjorais. Teko dalyvauti Tėvo dienos šventėje, kuri švenčiama kovo 19 d.
Buvome toli nuo Lietuvos, tačiau nepamiršome savo švenčių. Su kolegėmis ir mokiniais paminėjome Kovo 11-osios dieną – Lietuvos valstybės nepriklausomybės atkūrimo dieną.
Kadangi gyvenome ant jūros kranto, kasdien mėgavomės nepakartojamais gamtos vaizdais. Turėjom galimybę matyti ir ramią jūrą, ir patirti jos galybę audros metu. O norint nueiti į miestelį, reikdavo užkopti daug laiptų į kalną.
Savaitgaliais buvo organizuojamos ekskursijos, tad aplankėme daug įdomių vietų. Pirmoji išvyka buvo po Foggia Puglia regioną. Aplankėme pakrančių miestelius: Pechic, Vjeste, Vico del Gargano, Manfredoniją. Pravažiavome Garganico regioninio parko girią, aplankėme Monte Sant’Angelo grotą. Kitoje išvykoje aplankėme Šv. Michelin grotą, San Giovanni Rotondo. Naujos bažnyčios forma primena kriauklę, o požemyje yra įrengta kripta su pranciškono Tėvo Pijaus palaikais. Atsidėkodami Tėvui Pijui už jo gerus darbus ir pagalbą žmonėms, žmonės aukojo. Iš surinktų aukų požemio lubos ir sienos išklotos aukso plokštelėmis. Netoliese pastatyta didelė ligoninė – geriausias sveikatos centras Apulijoje. Dar vienoje išvykoje aplankyta Crocifisso Lago Varano ežeras, Grotte Castellana su nepakartojamo grožio varvekliais, Alberobello miestas su “trolių” nameliais ir Trani miestas.
Erasmus+ projekto dėka susipažinome su italų kultūra, papročiais. Projekto dalyviai patobulino savo profesijos žinias: pasisėmė patirties, kaip rūpintis pacientais, kaip suteikti kvalifikuotą pagalbą. Įgijo papildomų pedagoginių, psichologinių žinių. Mokėsi dirbti komandinį darbą, ieškoti sprendimų veiklose. Tobulino turimus įgūdžius ir gebėjimą prisitaikyti prie pokyčių. Bendraudami su italais suvokėme, kad žmogiškasis veiksnys yra labai svarbus siekiant žmogaus bet kokios sąmoningos veiklos efektyvumo. Galėjome palyginti darbo pobūdį Italijoje ir Lietuvoje. Išmokome itališkų frazių: DOLCE FAR NIENTE – malonumas nieko neveikiant. Nuostabus itališkas posakis! Tai pojūtis, kai tu geri kavą mažame Italijos miestelyje, stebi praeivius, o laikas sustoja ir kažkurią sekundės dalį suvoki gyvenimo paprastumą ir grožį. Nepastebi, kai pradedi šypsotis…
Profesijos mokytoja metodininkė Loreta Jasukaitienė
Projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.